Storing

Donderdag 14 november - 9.50 uur. Een deel van onze klanten heeft tussen 9.34 en 9.46 uur een verstoring ervaren met inkomende en uitgaande telefonie. Oorzaak van deze verstoring is een korte onderbreking aan de zijde van een provider van data verbindingen.

 

Maandag 11 november - 11.45 uur. Wij krijgen meldingen dat een deel van onze klanten op dit moment een verstoring ervaart met inkomende- en uitgaande telefonie. Wij herleiden dit op dit moment naar de provider WeServe.

Afmelding - WeServe meldt op haar status-pagina: Vandaag tussen 11.45 en 12.00 uur is er packeloss op internet verkeer. We zijn aan het onderzoeken waar dit door veroorzaakt is, op dit moment is het probleem opgelost. 

 

Woensdag 25 september - 11.25 uur. Wij krijgen meldingen dat een deel van onze klanten op dit moment een verstoring ervaart met inkomende- en uitgaande telefonie. Onze engineers onderzoeken dit probleem.

Update 11.30 uur - verstoringen lijken zich te herstellen

Update 11.35 uur - onze engineers schakelen met één van onze providers. Oorzaak van verstoring bevindt zich in het domein van één van onze providers.

Afmelding 12.00 uur - sinds 11.45 uur is de telefoniedienst weer stabiel en volledig hersteld.

 

 

Dinsdag 10 september - Op vrijdag 6 september hebben wij onze klanten per email geinformeerd over spoed onderhoud dat door derden wordt uitgevoerd en impact heeft op de telefoniediensten die wij leveren. Het bericht is als volgt:

Eén van de leveranciers van Loohuis Communicatie en IT B.V. heeft ons laten weten dat zij spoedonderhoud in haar netwerk moet uitvoeren.

Om de kwaliteit van dienstverlening te borgen, passen onze leveranciers hun netwerk en platform met regelmatig aan. Zij vinden het, net als wij, belangrijk dat u tevreden bent en blijft over de aan u te leveren diensten.

Veel aanpassingen vinden plaats zonder dat u dit merkt. Maar soms vinden er werkzaamheden plaats die voor u impact hebben. En u daardoor onze diensten tijdelijk niet kunt gebruiken.

Natuurlijk proberen wij de gevolgen voor u zoveel mogelijk te beperken. Daarom laten wij u weten wanneer er onderbrekingen plaatsvinden. Deze onderbrekingen hebben tot gevolg dat uw telefonieomgeving niet beschikbaar is. U kunt op dat moment niet bellen of gebeld worden.

Datum werkzaamheden: 1
0-09-2019
Gepland tijdvlak: tussen 22:00 en 23:00
Verwachte maximale duur onderbreking: 15 minuten tussen 22.00 en 22.30 uur

Mocht u vragen of opmerkingen hebben naar aanleiding van dit bericht neemt u dan contact op met het serviceteam van Loohuis Communicatie en IT B.V. via
service@loohuis.nl.

Met vriendelijke groet, Loohuis Communicatie en IT B.V.

Afmelding 23.00 uur - Het spoed onderhoud is succesvol uitgevoerd en afgerond.

 

 

Donderdag 29 augustus - 8.30 uur. Onze klanten die beschikken over een Weserve internetverbinding of een Xenosite internetverbinding ervaren op dit moment problemen met gesprekskwaliteit. De oorzaak hiervan ligt binnen het netwerk van deze providers.

Via http://status.weserve.nl/ meldt Weserve de status en voortgang van de verstoring.

Update 10.45 uur Weserve - Weserve meldt dat het probleem 'zich aan het verhelpen is'.

Afmelding 11.30 uur Weserve - verstoring is verholpen.

 

Via https://www.xenosite.net/klantenservice/actuele-meldingen/ meldt Xenosite de status en voortgang. 

Afmelding 10.20 uur Xenosite - verstoring is verholpen.

 

 

Dinsdag 27 augustus - 11.30 uur. Eén van onze providers meldt dat zij problemen ervaren met het leveren van een stabiele telefoniedienst (SIP trunks). Een deel van onze klanten kan hier mogelijk hinder van ondervinden m.b.t. uitgaande gesprekken. 

Update 11.50 uur: de betreffende provider zal om 12.30 uur spoedonderhoud uitvoeren waardoor gespreksverkeer voor 1 minuut niet mogelijk is. 

Afmelding 13.00 uur - Het spoedonderhoud is correct verlopen en de ervaren problemen zijn hiermee verholpen.

 

Woensdag 24 juli - 15.40 uur. Diverse klanten die gebruik maken van een verbinding van Caiway melden ons dat er een verstoring is met de telefonie omgeving. Dit is te herleiden naar niet beschikbaar zijn van internetverbindingen van Caiway. De verstoring doet zich voor sinds 15.20 uur.

Update 15.45 uur: internetverbindingen van Caiway komen weer online. 

Update 16.00 uur: de storing beperkt zich tot glasvezelverbindingen in de regio Twente. Via https://www.caiway.nl/klantenservice/storing/storingen-en-onderhoud meldt Caiway de voortgang van de verstoring

Afmelding 16.45 uur - Caiway heeft de storing verholpen

 

Maandag 24 juni - 16.00 uur. Wij krijgen meldingen van onze klanten dat bepaalde nummers niet bereikbaar zijn. Deze zijn te herleiden naar KPN die een landelijke storing heeft.

Update 16.30 uur - Zie ook de diverse nieuwsberichten in de landelijke media over deze storing bij KPN.

Update 16.45 uur - Via https://www.kpn.com/service/storingen.htm meldt KPN de voortgang van de verstoring.

Update 17.15 uur - 112 nodig? Zij zijn bereikbaar via het nummer 088-662 8240. Voor 0900-8844 is het alternatieve nummer 088-965 9630 te gebruiken. 

Update 19.30 uur - de storing bij KPN m.b.t. het 112 nummer is verholpen. Het is ons (nog) niet bekend of de gehele storing bij KPN is verholpen.

Afmelding 20.00 uur - KPN heeft de storing verholpen

 

 

Vrijdag 10 mei - 8.30 uur. Tele2 heeft een landelijke storing waardoor telefonieverkeer van en naar Tele2 of T-Mobile niet mogelijk is / grote hinder ervaren wordt.

Dit kan impact hebben op uw bereikbaarheid: bellers vanaf het Tele2 of het T-Mobile netwerk kunnen u niet bereiken. Maakt u zelf gebruik van Tele2 of T-Mobile dan kunt u ook hinder ervaren bij uitgaand telefonieverkeer.

Update 9.30 uur - ons wordt gemeld dat andere providers dan Tele2 / T-Mobile geen hinder ervaren. Een verwachte oplostijd is helaas nog niet bekend.

Update 10.45 uur - helaas valt een verwachte oplostijd nog niet te melden. 

Update 11.45 uur - voortgang bij Tele2 is te volgen via https://www.tele2.nl/zakelijk/storingen/

Update 12.00 uur - verschillende telefonieproviders zijn bezig om telefonieverkeer op andere wijze te routeren met positief resultaat voor bereikbaarheid. Oorzaak wordt hiermee niet weggenomen, maar impact wordt hiermee verminderd.

Update 13.00 uur - we verwijzen voor vervolgupdates naar de website van Tele2, zie hierboven.

Afmelding 15.45 uur - Tele2 heeft het probleem verholpen.

 

 

Donderdag 18 april - 8.10 uur. Op dit ogenblik ondervinden telefonieproviders problemen door een landelijke storing in het netwerk van VodafoneZiggo. Dit kan impact hebben op uw telefonieomgeving. Onze providers herrouteren het VOIP verkeer om de overlast van de storing bij VodafoneZiggo te beperken.

Update 9.10 uur. Het herrouteren van VOIP verkeer beperkt de overlast van de verstoring. Inkomend telefonieverkeer van 0800 en 0900 nummers ondervindt wel hinder.

Update 12.00 uur. De verstoring is nog niet verholpen. VodafoneZiggo en telefonieproviders schakelen met elkaar met de hoogste prioriteit om tot een oplossing te komen.

Afmelding 13.45 uur. De verstoring bij VodafoneZiggo is verholpen. 

 

 

Zaterdag 13 april 2019 - 7.45 uur. Op dit moment kunt u een probleem ervaren met uw telefonieomgeving. We hebben een verstoring met een verbinding vanuit het Loohuis datacenter naar één van onze providers. 

Updates over herstel volgen z.s.m. 

Update 8.15 uur. De betreffende provider meldt ons dat het probleem gevonden is en dat er hard aan wordt gewerkt om het probleem weg te nemen.

Update 10.45 uur. Helaas heeft de betreffende provider het probleem nog niet weg kunnen nemen. Een verwachting mbt mogelijke oplostijd kan helaas niet afgegeven worden.

Update 12.00 uur. De verstoring is hardnekkig. Vanuit Loohuis escaleren wij op een hoger niveau om te komen tot een oplossing.

Update 13.45 uur. Er wordt gewerkt aan een alternatief. Daarmee beogen we om de telefonie dienstverlening te herstellen.

Afmelding 15.30 uur - de telefoniedienst is hersteld. Inkomend en uitgaand telefonieverkeer is weer mogelijk.

 

 

7 februari 2019 - 16.00 uur. Er zijn meerdere klanten die op dit moment een probleem ervaren met inkomend en uitgaand telefonieverkeer. Klanten melden dat toestellen aangeven 'toepassing laden'. Onze engineers onderzoeken dit probleem.

Update 16.50 uur - er zijn meerdere partijen die ons melden dat KPN een probleem heeft met xDSL en glasvezel verbindingen. Oorzaak hiervan bevindt zich buiten het domein van Loohuis maar kan impact hebben op uw telefonieomgeving.

Afmelding 22.30 uur - de verstoring is verholpen door KPN