Rensa verwarming en ventilatie

Sinds 1953 staat de naam Rensa staat voor Rijwielen, Elektra, Naaimachines, Sanitair en Aanverwante artikelen. In 1953 werd Rensa ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. In die jaren was Rensa een bedrijf dat voornamelijk olie- en kolenkachels verhandelde en was gevestigd in Eibergen.

Gasverwarming

Met de ontdekking van de gasbel in Slochteren gingen de ontwikkelingen op het gebied van gasverwarming in Nederland razendsnel. Er kwam een goede infrastructuur voor transport van gas en in een hoog tempo werden alle woningen in Nederland voorzien van een aansluiting op het aardgasnet. Hiermee ontstond een enorme afzetmarkt voor gaskachels en centrale verwarming.

Rensa - inmiddels gevestigd in Doesburg - speelde hier op in en ontwikkelde zich dan ook tot een regionale groothandel voor verwarmingsproducten met als voornaamste afzetgebied Gelderland en Overijssel. In 1974 (net na de eerste oliecrisis) vestigde het bedrijf zich in Doetinchem omdat expansie in Doesburg niet meer mogelijk was. Alle handelsactiviteiten werden vanuit Doetinchem voortgezet en de onderneming groeide. Het aantal werknemers was toen 20.

Verwarmingsketels

Vanaf begin jaren tachtig kwam er een versnelde omzetgroei. Enerzijds doordat er steeds meer omzet kwam uit een groter geografisch gebied. Anderzijds werden de eerste verwarmingsketels uit de beginjaren van de centrale verwarming vervangen door modernere en zuinigere toestellen.

In 1995 werd er een centraal magazijn in gebruik genomen in Didam. Hier zijn tevens de Centrale Diensten gevestigd. Rensa is uitgegroeid van een regionale groothandel met één vestiging tot een landelijk opererende groothandel met zeven verkoopkantoren en 20 servicebalies. Door die ontwikkeling is Rensa nu één van de grotere aanbieders / groothandels op de Nederlandse markt van producten op het gebied van verwarming en ventilatie.

“Door deze oplossing hebben we nu een modern- en efficiënt communicatieplatform met voldoende integratie mogelijkheden. Daarnaast hebben we een forse kosten reductie gerealiseerd”  
Patrick Noordam,
ICT Manager 

Rensa behoort tot de Rensa Groep die actief is in nederland, Duitsland en Roemenië. Bedrijven uit de Rensa Groep leveren installatiemateialen aan professionele afnemers.

Bij Rensa werd gebruik gemaakt van verschillende telefooncentrales en er werden verschillende merken gebruikt, waaronder Nortel, Avaya, Siemens. Allemaal op zichzelf staande “verouderde” systemen die onderling niet gekoppeld waren. Er werd besloten om te vernieuwen. Het project had als doelstelling het bieden van een toekomst vaste, integrale oplossing ter ondersteuning van de Business op het gebied van communicatie. Het project was onderdeel van een vernieuwing van de communicatie systemen binnen de Rensa Groep.

De aangeboden oplossing betreft een Mitel centrale op basis van VMCD die gebruik maken van Mitel Contact Center en MiCollab.. Op dit moment is er gestart met de integratie van Whatsapp en Webchat om de klanten nog beter van dienst te kunnen zijn.

Rensa is tevreden en weer klaar voor de toekomst!

Rensa

http://www.rensa.nl
http://www.loohuis.nl

 

Branche: Groothandel
25 vestigingen 400 gebruikers
Geboden oplossing: IP Telefonie