Telefooncentrale Virtueel

Telefonie en applicaties worden toegevoegd aan uw bestaande datacenter.

 

Virtualisatie

Bij virtualisatie wordt telefonie, of een breder palet aan communicatieoplossingen, toegevoegd aan uw bestaande IT-omgeving. Soms zelfs op bestaande server hardware en binnen de beheers- en beveiligingsprocessen die al gelden voor de rest van uw IT-omgeving. Door diverse redundantieopties te ondersteunen, wordt aan de hoge kwaliteitseisen voor telefonie voldaan.

Alle voordelen van virtualisatie op een rij

  • Minder investeringen: toepassingen van telefonie en Unified Communications maken gebruik van (al in gebruik zijnde) standaard industrieservers
  • Gemak: u voegt telefonie toe in een bestaande IT-infrastructuur. Binnen het bestaande datacenter en binnen de bestaande processen en soms zelfs hardware. Deze toename van standaardisatie maakt uw IT-omgeving makkelijker beheersbaar.
  • Gereduceerde beheers- en onderhoudskosten: telefonie gaat met bijbehorende applicaties mee in uw bestaande IT-proces van beheer en onderhoud. Dit werkt doorgaans makkelijker, sneller en kostenbesparend. U heeft geen separate hardware meer nodig (‘de telefooncentrale’) met apart beheer.
  • Gereduceerd stroomverbruik: doordat u geen extra hardware toevoegt, maar consolideert, scheelt virtualisatie u hardware, bijbehorende koeling, enzovoort.


Mitel VMware en Microsoft Hyper V

Loohuis Communicatie & IT virtualiseert uw telefonieomgeving met VMware en Microsoft Hyper V. Deze virtualisatiesoftware regelt dat uw telefonieomgeving zonder problemen operationeel is.