Support simkaart

Bekijk hier oplossingen voor voorkomende problemen

 

Storingen

Er zijn op dit moment geen algemene storingen bekend op het FirmTel platform. Toch iets dat niet goed werkt? Neem dan contact met ons op voor assistentie.


 

Storingen op het Vodafone netwerk

FirmTel simkaarten maken gebruik van het Vodafone netwerk. Bekijk de dekking van het netwerk, actuele storingen en onderhoud op de website van Vodafone.

De dekking van het Vodafone netwerk op uw locatie is hier te vinden.

Actuele storingen op het Vodafone netwerk zijn hier te raadplegen.  

Onderhoudswerkzaamheden op het Vodafone Netwerk zijn hier te vinden.

        

 

Ik kan niet mobiel bellen of internetten
 

Wat is het probleem?

Wat kun je doen?

• Ik kan mobiel niet internetten.  

1) Stel de juiste APN in op uw toestel.

U heeft wel een verbinding met het Vodafone netwerk, maar kunt niet internetten.    

Om via een mobiel toestel gebruik te kunnen maken van het internet, dienen de juiste FirmTel APN-gegevens te zijn ingesteld op uw toetsen. Surf naar www.firmtel.nl/apn voor de juiste gegevens evenals een handige tool voor Apple- devices om dit automatisch in te stellen. Lost dit het probleem niet op? Probeer dan de volgende stap:

 

2) Herstart uw toestel.

 

Soms is de dataverbinding zomaar verdwenen wanneer een mobiele toestel al lange tijd aanstaat. Start het toestel opnieuw op voor een “verse start”.

Probleem niet verholpen? Probeer de volgende stap:

 

3) Sta dataverkeer toe op uw toestel.

 

De toegang tot het internet kan zowel op toestelniveau als op beheersniveau worden geblokkeerd. Stel zeker dat uw op het toestel geen blokkade heeft staan op datagebruik. Controleer vervolgens of uw beheerder dergelijke functionaliteit niet op netwerkniveau heeft geblokkeerd.

Niet opgelost? Probeer dan:

 

4) Neem contact op met ons.

 

Blijkbaar gaat er iets anders mis. Neem contact op met ons voor verdergaande probleemoplossing.

• Ik kan mobiel niet bellen.

1) Herstart uw toestel.

U heeft wel een verbinding met het Vodafone netwerk, maar kunt niet uitbellen en/of gebeld worden.

Een nieuwe registratie van de simkaart op het Vodafone netwerk doet vaak wonderen.

 

2) Bekijk gespreksblokkades.

 

Uw beheerder en FirmTel Solution Partner kan bepaalde typen uitgaande gesprekken blokkeren. Bijvoorbeeld gesprekken naar betaalnummers, internationale en/of mobiele nummers. Stel zeker dat een dergelijke blokkade op uw abonnement niet van toepassing is.

 

3) Neem contact op met ons.

 

Blijkbaar is er iets anders aan de hand. Neem contact op met uw FirmTel Solution Partner voor nadere probleemanalyse en -oplossing.